Az állandó kínálat mellett szezonális termékekkel is kiegészülő Perfectly Imperfect zöldségekből és gyümölcsökből a Tesco idén eddig közel 850 ezer csomagot értékesített.
A szépséghibás gyümölcsök és zöldségek megmentésére irányuló Perfectly Imperfect kínálatot a Tesco 2017. január 24-én vezette be. A pozitív vásárlói visszajelzések alapján a termékkínálatot, valamint a bevont áruházak számát azóta jelentősen bővítette: 2017. szeptember eleje óta valamennyi közép-európai hipermarketben elérhető a kínálat. Az állandó kínálat részét képező alma, burgonya, répa, avokádó és fokhagyma, illetve a szezonálisan kapható uborka, körte, lime, kaliforniai paprika és édesburgonya mérete, súlya és formája eltér ugyan a megszokottól, elvárttól, de a minőségükre és ízükre nem lehet panasz. Az átvételnek köszönhetően a Tesco szállítópartnerei lassan két éve olyan termékeket is értékesíteni tudnak, amiket eddig az áruház nem vett át. A nem standard zöldségeket és gyümölcsöket a Tesco kedvezőbb áron értékesíti, amivel a vásárlók is jól járnak. Az áruházlánc a termékcsalád bevezetése óta több mint 2,2 millió kg, idén 850 ezer csomag Perfectly Imperfect-terményt értékesített.
A programnak az Edinburgh Egyetem által nemrégiben publikált kutatás tükrében is komoly jelentősége lehet: eszerint ugyanis Európa-szerte évente több mint 50 millió tonna zöldség és gyümölcs, a megtermelt termények csaknem egyharmada kerül esztétikai okok miatt a kukába. A Tesco pedig a szállítók támogatása mellett a vásárlóinak is megmutatja: az élelmiszerek kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét.
A Tesco elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett: a szállítói oldal támogatásán túl ezért saját, mindennapos vállalati működése során is erre törekszik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 150 magyarországi áruházából gyűjti naponta vissza, és ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget, azaz a már nem eladható, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut is. Az élelmiszermentő program kezdete óta a Tesco több mint 13 848 tonna élelmiszert ajánlott így fel jótékony célra, ami mintegy 34,5 millió adag ételnek megfelelő mennyiség. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruháza készen álljon arra, hogy jótékonysági szervezeteknek adományozza élelmiszer-feleslegét. (forrás: Tesco)
GoPink!: rózsaszín tálcás gombatermékekkel a mellrák ellen
A GoPink! kampány idén már hetedik éve támogatja rózsaszín tálcás termesztett gombatermékekkel a daganatos betegek gyógyulását. A kampány keretében egész októberben rózsaszín tálcában szállítja a Biofungi cég gombatermékeit országosan a kiskereskedelmi áruházláncok üzleteibe, és minden eladott tálca után 5 forintot különítenek el, amelyet az érintett betegek gyógyulására és mihamarabbi felépülésére, fordítanak. A megfelelő táplálkozás, a mozgásban gazdag életmód mellett vegyületeivel maga a csiperkegomba is képes csökkenteni a betegség kialakulásában kockázati tényezőként felmerülő túlzott ösztrogénszintet. (forrás: Biofungi)