Szerdán elindult a hagyományos Coop Rally, amely a minőségi magyar élelmiszereket népszerűsíti. Az ezeket előállító ágazat fejlesztésére és versenyképességének javítására kormány 300 milliárd forintot irányzott elő.
Az idei, sorrendben tizenkettedik eseményen mintegy 300 résztvevő 100 autóval 9 céget keres fel; közben megtesz 735 kilométert az északkelet-magyarországi régiókban, Albertirsától Szikszón át Mátészalkáig.
Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára azt hangsúlyozta: az FM évek óta támogatja ezt a kezdeményezést, mivel a szervezőkkel együtt a tárca egyik fontos célkitűzése, hogy a magyar családok asztalára egészséges, biztonságos, kiváló minőségű, lehetőleg minél több magyar élelmiszer kerüljön. Emlékeztetett: mivel a kormánya az élelmiszeripart stratégiai ágazatnak tekinti, ezért fejlesztésének érdekében több fontos intézkedést is tett. Példaként említette, hogy 2015 májusában a kormány elfogadta Magyarország közép- és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiáját, amelyben kijelölte az előrelépés, a fejlesztés irányait. Emellett az újraiparosítást célzó Irinyi-tervben a hét kiemelt ágazat közé sorolta az élelmiszeripart, számottevő forrást rendelve annak fejlesztéséhez.
Az államtitkár jelezte: a feldolgozóipari ágazaton belül az élelmiszeripar – mintegy 3120 milliárdos kibocsátásával – egymaga 15 százalékot tesz ki; így a második legfontosabb pozíciót tölti be a 12 feldolgozóipari ágazat között. Ennek alapján – az élelmiszeripar hosszú távú eredményes működése érdekében – a kormány 300 milliárd forintot irányzott elő az ágazat fejlesztésére és versenyképességének javítására. 2014 óta az élelmiszeripari kötődésű vállalatok 65,6 milliárd forint támogatásban részesültek.
Feldman Zsolt, az FM élelmiszergazdaságért felelős helyettes államtitkára pedig arról beszélt: a lehető legszélesebb körben kell megismertetni a jó minőségű magyar élelmiszert előállító vállalkozásokat a magyar emberekkel, a Coop Rally pedig ezt szolgája; a megismertetést és a piacbővítést. Ez azért is fontos, mert ma Magyarországon az élelmiszer-kiskereskedelem piaca mintegy 2600-2700 milliárd forint – ez a magyar kiskereskedelmi piac valamivel több mint a negyede –, így nem mindegy, hogy ebből a magyar vállalkozások milyen arányban részesülnek.
(MTI)