Óriásplakát- és citylight-kampányt indít augusztus 1-ével a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara az „Itthonról Otthonra” nevű programja keretében. A köztéri jelenlét várhatóan még nagyobb ismertséget ad a friss hazai termesztésű zöldségeknek és gyümölcsöknek.
Óriásplakáttal 168, míg citylight-poszterekkel 110 központi, illetve kiemelt helyen találkozhatnak egy hónapon át a hazai zöldség- és gyümölcsfogyasztók. A köztéri kommunikációs eszközök használata jól illik abba a korábban meghatározott kommunikációs stratégiába, amelynek megfelelően a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén kibővített eszköztárral kívánja elérni a fogyasztókat, ezzel szolgálva a minél hatékonyabb tájékoztatást, valamint segítve tagjait, a hazai termelőket. Ennek érdekében a köztestület májusban „Itthonról Otthonra” címmel életmód témájú Facebook-oldalt hozott létre. Itt egész évben edukációs jelleggel olyan látásmód-formáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését.
Az online jelenlét nagyban segít eloszlatni több tévhitet, valamint segíti a tájékoztatást. Többek között arra hívja fel a figyelmet, hogy a friss, magyar zöldség-gyümölcs könnyen megkülönböztethető a még éretlenül leszedett és gyakran több ezer kilométerről ideérkező importtól. Hangsúlyos és visszatérő üzenetként jelenik meg, hogy a hazai termékek megvásárlásával a hazai gazdálkodókat és ezáltal a hazai gazdaságot támogatjuk, ezért részesítsük előnyben a hazai termékeket. A Facebook-oldal hatékonyan segíti a kamara fogyasztásösztönző kampányait is; így a júniusban lezajlott gomba- és a júliusban tartott dinnyekampányban is fontos szerepet játszott, valamint az októberben induló alma promóciós kampány is hangsúlyosan jelenik majd meg az oldalon.
Az „Itthonról Otthonra” kezdeményezés sikeresnek bizonyult, elfogadottsága a vártnál is nagyobb, hiszen az első három hónapban már közel 10 ezer követővel rendelkezik az oldal. Az egyhónapos köztéri kampány alatt és után a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara folyamatosan üzemelteti az említett Facebook-oldalt, ahol változatlan tartalommal és információkkal segíti a tájékoztatást. A most induló köztéri kampány várhatóan még nagyobb ismertséget ad a friss hazai termesztésű zöldségeknek és gyümölcsöknek.
(NAK)