Élelmiszer-feldolgozás

A március 27.-én életbe lépő új rendelet célja, hogy növelje az átláthatóságát az élelmiszerlánc kockázatértékelésének. A végrehajtási folyamat részeként az EFSA részletes szabályokat tett közzé arról, hogy a rendeletben meghatározott új szabályok és intézkedések hogyan fognak a gyakorlatban működni. A megállapítások elsősorban az EFSA érdekelt feleinek szólnak, például olyan pályázóknak, akik élelmiszeripari termékeket akarnak forgalomba hozni az EU piacán.

A rendelet végrehajtásának „gyakorlati intézkedései” segíteni fogják az érdekelt feleket abban, hogy jobban megértsék, hogy az új folyamatok és eszközök hogyan hatnak rájuk, és milyen kiigazításokra van szükségük ahhoz, hogy hatékonyan működjenek az új környezetben. Ezeket az EFSA az érdekelt felekkel közösen, az Európai Bizottsággal és az EU tagállamaival folytatott széles körű konzultációt követően fogalmazta meg 2020 folyamán.

A projektek olyan területekre terjednek ki, mint a proaktív átláthatóság, a titoktartás, a tanulmányok bejelentése, a benyújtás előtti tanácsadás és a harmadik felekkel folytatott konzultáció. Az EFSA már közzétette a birtokában lévő dokumentumokhoz való hozzáférés iránti kérelmek feldolgozásáról szóló projekteket.

Az új megállapodásokra felkészülő érdekeltek további támogatása érdekében az elkövetkező hetekben és hónapokban az EFSA számos támogató anyagot készít, például animációs oktatóanyagokat, és egy sor képzést tartalmat. A tervezett tevékenységek naptára megtalálható az EFSA weboldalán.

Háttér

Az új rendelet célja a kockázatértékelés átláthatóságának növelése az élelmiszerláncban, az EFSA-hoz benyújtott tudományos tanulmányok megbízhatóságának, objektivitásának és függetlenségének megerősítése, valamint az EFSA irányításának megerősítése a Hatóság hosszú távú fenntarthatóságának biztosítása érdekében. A peszticidekkel kapcsolatos európai polgári kezdeményezésre és az általános élelmiszerjogi rendelet 2018 januárjában lezárult felülvizsgálatának eredményeire válaszul fejlesztették ki. További információt az Európai Bizottság weboldalán talál.

Forrás: EFSA

Tóth Dénes/NAK

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám