Mezőgazdasági termelés

Az anyatehéntartás-támogatások esetében előírás az állatok birtokon tartási kötelezettsége, valamint a kieséspótlás és a bejelentési kötelezettség is. A birtokon tartási kötelezettség időszaka hamarosan véget ér. Ehhez kapcsolódva rövidesen kezdődnek a Magyar Államkincstár helyszíni ellenőrzései.


A 2017. évi egységeskérelem-felületen beadott, a termeléshez kötött anyatehéntartás támogatás, valamint az átmeneti nemzeti anyatehéntartás-támogatás esetében az elektronikus benyújtást követő naptól kezdődően hat hónapos birtokon tartási időt ír elő a termeléshez kötött közvetlen támogatások igénybevételének szabályairól szóló 9/2015. (III.13.) FM rendelet, és az Európai Mezőgazdasági Garancia Alapból finanszírozott egységes területalapú támogatás, valamint az ahhoz kapcsolódó átmeneti nemzeti támogatás igénybevételével kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2015. (II. 19.) FM rendelet is.

A kérelem benyújtásának szankciómentes időszaka 2017. május 15. napján járt le, de akár áprilisban is teljesíthető volt. Azok a szarvasmarhatartók, akik áprilisban beadták kérelmüket, már október folyamán elérkeznek a birtokon tartási kötelezettség végéhez. A szankciós időszakban igényelt támogatás esetében is legkésőbb december 9-én megszűnik a tartási kényszer.

A nyár folyamán már tájékoztattuk a gazdálkodókat arról, hogy a birtokon tartás lejárta előtt elhullott, leölt, kényszervágott vagy tenyésztési okból selejtezett egyedek vonatkozásában a jogszabályok kieséspótlási kötelezettséget írnak elő, amelyre hatvan nap áll rendelkezésre. A birtokon tartási kötelezettség lejáratát megelőző hatvan napon belül kiesett egyedeket nem szükséges pótolni, mivel a hatvanadik nap már a tartási előírás végére, vagy azt követő időpontra esik. Nem szabad elfelejteni, hogy a pótlás alóli mentesülés ellenére a bejelentési kötelezettség hangsúlyozottan fennáll. A jogszabály így fogalmaz: „a kötelező birtokon tartás utolsó hatvan napjában kieső és nem pótolt állatokat a kiesést követő tizenöt napon belül elektronikus úton be kell jelenteni, a kiesés okáról szóló állatorvosi igazolás másolatát mellékelve”. A bejelentési kötelezettség elmulasztása hasonló jogkövetkezménnyel jár, mintha a birtokon tartás nem teljesült volna.


A bejelentési kötelezettséget kizárólag ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstár elektronikus kérelemkezelő felületét használva lehet teljesíteni saját jogon, vagy meghatalmazott útján. A kiesésbejelentés elfogadásának feltétele, hogy a kiesés okáról a termeléshez kötött anyatehéntartás-támogatás esetében hatósági állatorvosi, vagy járási főállatorvosi igazolást, az átmeneti nemzeti anyatehéntartás esetében pedig állatorvosi igazolást kell szkennelt formában csatolni. Ez utóbbit ellátó (kamarai) állatorvos, vagy hatósági, járási főállatorvos is kiállíthatja.

A birtokon tartási kötelezettség határidejének közelsége a korábbi évek tapasztalata alapján azt is előrevetíti, hogy rövidesen kezdődnek a Magyar Államkincstár által kijelölt ügyfeleknél az állatalapú támogatási jogcímekhez kapcsolódó helyszíni ellenőrzések, amelyeket a kormányhivatalok folytatnak le. Minden állattartónak javasoljuk, hogy tekintse át a tenyészetéhez tartozó nyilvántartásokat, ellenőrizze le, hogy a dokumentációk hiánytalanul rendelkezésre állnak, illetve az esetleges hibákat javítsa ki, jelentse be a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal által vezetett ENAR-rendszerbe.

A NÉBIH hozzáférést biztosít minden ügyfélkapuval rendelkező természetes személy számára a saját tenyészetében nyilvántartott állatok adataihoz. Jogi személyek esetében a NÉBIH-hez bejelentett meghatalmazott tudja az adott szervezethez tartozó információkat lekérdezni a központi adatbázisból. Az ENAR listáknak és a tenyészetekben vezetett nyilvántartásoknak egyezniük kell, eltérés esetén a Kincstár különböző mértékű támogatáscsökkentési büntetést alkalmaz. Súlyos esetekben a következő támogatási időszakra áthúzódó közigazgatási szankció kerül kiszabásra.

A részletes tájékoztató az alábbi linken elérhető.

 

(NAK)

Címkék:

Kapcsolat

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

Székhely: 1115 Budapest, Bartók Béla út 105-113. (Bartók Udvar)

Adószám: 18399257-2-43

E-mail: ugyfelszolgalat@nak.hu

Zöld szám: +36 80 900 365

Személyes ügyfélfogadás

 

Ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei

Őstermelői adatok lekérdezése

Youtube

Facebook

LinkedIn

Instagram

X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
  • TagnyilvántartásTagnyilvántartásban szereplő adatok megtekintése, módosítás bejelentése.
  • Tagdíj ügyintézésTagdíjjal kapcsolatos ügyintézés, korrekciós felület, online fizetés, bizonylatok letöltése
  • Ügyfélszolgálati ügyekTagsággal, tagdíjjal kapcsolatos ügyek intézése, egyenleginformáció, illetve egyéb kérdések és kérések ami a tagságot érintik.
  • SzaktanácsadásSzaktanácsadói tevékenységgel kapcsolatos adatok megtekintése, módosítások kezdeményezése, akkreditált rendezvények listájának elérése.
  • Őstermelői/ ŐCSG nyilvántartással kapcsolatos ügyekAz őstermelők és az őstermelők családi gazdasága nyilvántartásba vételével, adatmódosítással, törléssel kapcsolatos ügyintézési elérhetőségek.
  • Családi mezőgazdasági társaságok nyilvántartásával kapcsolatos ügyintézésA családi mezőgazdasági társaságok minősítés kérelmezésének, adatmódosítás bejelentésének, minősítés törlésének ügyintézési elérhetősége.
  • Mezei őrszolgálatokElektronikus ügyintézés önkormányzatoknak a mezei őrszolgálatok nyilvántartásával és a fenntartásukhoz nyújtott állami hozzájárulás iránti kérelmek benyújtásához.
  • Duális képzőhelyek nyilvántartásba vételi kérelemA gazdálkodó szervezetek elektronikus úton is benyújthatják kérelmüket a duális képzőhelyek nyilvántartásába történő felvételükre.
  • Földművesek / Mezőgazdasági termelő szervezetekFöldműves nyilvántartásba vételhez igazolás kiállítása természetes személy esetében arról, hogy a természetes személy kérelmező a mezőgazdasági tevékenységet a kérelem benyújtását megelőző öt évből legalább három évben saját nevében és saját kockázatára folyamatosan folytatta, de az árbevétel - a három év alatt vagy ennek években meghatározott részében - azért maradt el, mert a mező-, erdőgazdasági célú beruházás még nem hasznosulhatott, illetőleg arról, hogy a szervezet legalább egy vezető tisztségviselője vagy a cégvezetője 3 éves üzemi gyakorlattal rendelkezik.
  • Kamarai meghatalmazásKamarai meghatalmazás létesítésének lehetősége az ügyfél számára elektronikus úton. A kamarai meghatalmazás alapján a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara eljárhat ügyfelei érdekében az agrártámogatásokkal kapcsolatos elektronikus ügyintézésben.
  • Okmányhitelesítés kérelemSzármazási bizonyítványok hitelesítése, kiadása, egyéb kereskedelmi dokumentumok láttamozása, valamint ezek nyilvántartása.
  • Szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzék pályázati űrlapjaPályázati lehetőség a szakmai ellenőrzési szakértői névjegyzékbe kerüléshez, az agrár duális képzőhelyek nyilvántartásba-vételénél szakértői feladatok ellátása érdekében.
  • Vizsgafelügyelői névjegyzékPályázat benyújtása a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által nyilvántartott viszgafelügyelői névjegyzékbe.
X

Válassza ki a kívánt ügyintézés típusát!

Felhívjunk tagjaink figyelmét, hogy ügyintéző felületünk átalakult. A részletekről érdeklődjön ITT.
X

E-ÜGYINTÉZÉS KAMARAI BELÉPÉS

...
Az e-Iroda felületre történő belépést követően tagságával és tagdíjával kapcsolatos ügyeket intézhet. Amennyiben szaktanácsadói tevékenységet végez, úgy a belépést követően tevékenységéhez kapcsolódó adatai is megjelennek.

Ha Ön még nem rendelkezik Kamarai nyilvántartási számmal, keresse fel ügyfélszolgálatunkat.

Hasznos tudnivalók az e-Iroda használatához


Lépjen be Kamarai nyilvántartási száma és jelszava megadásával!
Emlékezzen rám