A sikeres kistermelői értékesítésnek két kulcsa van az egyik az alapos piackutatás még a termék bevezetését megelőzően, a másik pedig a márkaépítés. A Gourmet & Delicious vezetőjének mottója, hogy „Gondolkodj, mint a nagyok, csak kicsiben!”. A higiénia, az átgondolt design és az egységes arculat nélkülözhetetlen az eladáshoz. Kell egy márkanév, egy brand, amit észrevesznek, ami kitűnik a tömegből. A brandhez kötődő logót jól meg kell tervezni és mindenhol jól láthatóan ki kell tenni. Vitathatatlan tény, hogy mindig a szem vásárol, amire kommunikációval rá lehet segíteni.
Tudni kell a vevő fejével kommunikálni, hatni az érzelmeire. A vevő bizalmának megnyeréséhez vevőismeret és szépérzék is kell, ami idővel fejlődik. A kistermelői élelmiszert a legkönnyebben úgy lehet eladni, ha elképzeltetjük kész ételként, ezért is fontosak pl. a receptek, és a gusztusos ételfotók.
A másik dolog, amivel egy terméket el lehet adni, a termék mögötti emberi történet (storytelling) megismertetése. Ezt segítik elő a munkafolyamat közben készült werkfotók, és az olyan cikkek, posztok, melyek nemcsak a terméket, hanem a mögötte lévő embert is bemutatják, ezektől lesz hiteles a termelő, kicsit olyan, mint a vevő. Az érzelmek nagyon meg tudják erősíteni a vásárlói hűséget, ezért nem szabad elmenni a játékosság (gamification) szemléletformáló ereje mellett sem. A játékos vásárlói versenyekkel, hűségakciókkal hasznos információkat lehet gyűjteni a vevőkről is. A játékosság hathatós eszközéhez nyúlunk akkor is, amikor pl. filmrajongók számára egyedi csomagolású vagy összetételű különkiadást készítünk egy-egy termékből.
A higiénia és a design mellett még egy nagyon fontos vevői szempont van, aminek a kiszolgálásán szintén sok múlhat, az pedig a kényelem. A praktikus (pl. visszazárható) csomagolás, a fogyasztási igényekhez igazodó ergonomikus kiszerelés szintén döntő szempont lesz a vásárláskor.
NAK/ Nagy Anikó