Furcsa helyzet ha egy nagyobb élelmiszerboltban elvétve találni csak olyan terméket vagy terményt, amely az adott település környékéről vagy az ottani tájegységből származik. Az okokat a Kreatív.hu járta körül.
,,Majdnem minden településen megtalálhatók vagyunk a Balaton körül, de éttermekben vagyunk a legerősebbek. A talán legismertebb balatoni étterem, a Kistücsök például idéntől kezdődően Hedon söröket csapol – mondta el a Kreatívnak Kiss Balázs, a balatonvilágosi Hedon sörfőzde területi vezetője, amikor arról kérdezték, hogy mennyire jellemző a lokális elérhetőség az egyik legismertebb vidéki, kisüzemi sörfőzde termékeire. Elmondása szerint nem csak a fine dining vonalon, hanem parti büfékben is meg lehet találni az italaikat, elsősorban a pilzeni típusú Balatonvilágosit és a Helmut nevet viselő német búzasört. Azaz a HoReCa, a vendéglátóipari egységek jelentik talán a legfontosabb helyi piacot a termelőknek. Ezekbe egyesével, helyi szinten lehet értékesíteni, helyi vezetőkkel kell tárgyalni, ilyen szempontból egyszerű esetek.
Az olyan nagy láncoknál, mint a Tesco, a Spar, az Auchan, a Metro, az Aldi vagy a Lidl, központi beszerzés van. Míg a szintén nagy és országos, de részben vagy egészben franchise-rendszerben működő láncoknál – mint a CBA, Coop, Reál – nyílik ugyan lehetőség helyi termékeknek bekerülni a polcokra, de ezek a cégek még ugyanúgy megkérik a kiskereskedelemben megszokott árengedményeket és polcpénzeket, valamint intenzív direkt sales-tevékenységet is igényelnek, hiszen, ha nem központi beszerzésből megy az áru, akkor az egyes boltok vezetőségével egyenként kell letárgyalni a dealeket. Márpedig egy kisvállalkozásnak, legyen az sörfőzde, borászat, zöldség-gyümölcs kistermelő vagy húsüzem, nem mindig van kapacitása arra, hogy több főállású értékesítő munkatársat alkalmazzon."
A cikk eredetileg a Kreatív nyári, gasztro tematikájú lapszámában jelent meg. Részletesen itt olvasható.
(forrás: Kreatív.hu)