Mivel az internetes vásárlás, és az új fogyasztói szokások egyre inkább előtörnek, érdemes a belső piac mellett a külpiacra is pár pillantást vetni, és megismerni az aktuális trendeket. Ehhez a kitekintéshez igyekszünk egy kis segítséget adni az alábbi cikkben.
Frissítő a nyári napokra
A Dos Equist, a Tecate-t és a Sol-ot a Heineken tulajdonában lévő Cuauhtémoc Moctezuma Sörgyár állítja elő, székhelye: Monterrey, Mexikó. A Dos Equis Ranch Water egy úgynevezett „hard seltzer”. Ez a kifejezés szénsavas víz és alkohol elegyére utal. Klasszikus lime-os ízesítéssel elérhető, a tavasszal Texasban bevezetett innovációt 2021 szeptemberére már az Egyesült Államok további piacaira is ki szeretnék terjeszteni- írja a beveragedaily.com. Ha picit kutakodunk, már itthoni „vadvizeket” is találunk, a hazai közönséget igyekeznek kiszolgálni a nagy sörgyárak, de a kisüzemi főzdék sem restek.
Alkoholmentes HUN-ok
Számunkra ez elég viccesen hangzik, ám itt most nem magyarokról, hanem egy brit aludobozos márkáról van szó. A HUN-t egy baráti társaság alapította Kelet-Londonban, mert megunták, hogy a sör csak dobozban, a bor pedig csak palackozva hódít. Prémium dobozos borokkal vannak jelen a piacon, amelyek között mára az alkoholmentes változat is megtalálható. A HUN AF egy vegán fehér habzóbor, arany színű dobozban. Termékeiket a tudatos fogyasztóknak ajánlják, akik élvezni szeretnék a borok eredeti ízeit és aromáit, de a moderált alkoholfogyasztási lehetőségeket keresik. A portálra ellátogatva további érdekességek is találhatóak, mint például a megnyerő külsejű, alacsony kalória- és alkoholtartalmú Rosé Bubbles. Mindezt természetesen a vegán, fairtrade, 100% újrahasznosítható, RTD (Ready to drink, azaz fogyasztásra kész) divatos hívószavak kíséretében.
Kefir felnőttnek, gyereknek
Akik ügyelnek emésztőrendszerük egészségére, és nem szeretnének lemondani a kávé-élményről sem, azoknak készítették az Egyesült Királyságban lévő Biotiful kefirmárka új tagját. Ennél a terméknél a kefirt hideg főzött arabica kávéval keverik össze, létrehozva egy „barista stílusú” italt. A gyártó kiemeli, hogy nem használ import tejet, és hozzáadott cukrot. A gyerekekre is gondoltak a „Slurpy” sorozattal, ezek kis kiszerelésű tasakos, tápláló termékek a gyermekek által kedvelt gyümölcsös ízekkel.
Alkoholmentes szeszesital
Gondolhatnánk, hogy ez a két szó egymás mellett máris ellentmondó, és figyelmen kívül hagyja a belpiacon működő hatóságok minden törekvését a fogyasztók korrekt tájékoztatására, a termékkategória mégis létezik, sőt, még díjazzák is. Az olyan versenyekből, mint a San Francisco World Spirits Competition (SFWSC) és a London Spirit Awards, az ausztrál Lyre's újra és újra bebizonyította, hogy a kiváló minőségű italaik felülmúlják a versengő alkoholmentes szeszes italokat is. A vállalat új termékei az aludobozos American Malt&Cola és a Dark n ’Spicy, mely az aktuális trendnek megfelelően szintén fogyasztásra kész. Előbbi gazdag kólás, karamellás, pirított diós, cédrusos, rozsos ízeivel és lágy lecsengésével, míg utóbbi a gyömbérsör, lime héj, karamella és fűszeres sötét gyümölcsök komplexitásával próbálja megnyerni a kíváncsi vásárlókat.
Szelíd kis vörös
Talán az egyik legismertebb belga sörmárka termékei között az alkoholmentes Leffe Blond 2020-as megjelenése után piacra került a Ruby alkoholmentes változata is.
To-go-koktélok
Az Egyesült Államokban a járvány terjedésekor a bárok és éttermek ugyanúgy kénytelenek voltak bezárni, vagy kiszállításra átállni, mint itthon, ám a szabályok megváltoztatásának köszönhetően néhány államban lehetővé tették számukra, hogy zárt, bontatlan üveg borokat, sört és szeszes italokat és bizonyos esetekben előre elkészített koktélokat-árusítsanak.
Kép forrása: vinepair.com
Látható tehát, hogy helyet követelnek maguknak a piacon az azonnal fogyasztható italtermékek, de az, hogy végül mekkora szeletet hasítanak ki, majd valószínűleg később derül ki. Hódít a tudatosság, és az egészséges életmódot támogató termékek keresése is, bízunk benne, hogy a kereslet és a kínálat ezen a fronton is megtalálja egymást.
(NAK/Pető Krisztina)